Lennuki liikumas hoidmiseks vaja minev energia sõltuvana kiirusest

Joonis C.5: Lennuki liikumas hoidmiseks vaja minev energia sõltuvana kiirusest v on takistusjõu 12cdρApv2 – mis suureneb kiiruse kasvades – ja tõstmiseks kuluva jõu (tuntud ka kui indutseeritud takistus) 12(mg)2ρv2As – mis väheneb kiiruse suurenedes – summa. Ón olemas kiirus voptimaalne, mille korral vajalik jõud on minimaalne. Jõud on energia teepikkuse kohta, nii et minimiseerides jõu minimiseerime me ka teepikkuse kohta kuluva kütuse hulga. Et kütuse kasutust optimiseerida peame me lendama kiirusel voptimaalne. See joonis näitab kilonjuutonites meie lihtsa mudeli hinnangut, millist jõudu on erinevate kiiruste v korral tarvis 317 tonni kaaluva, 64-meetrise tiivaulatusega, 0,03 takistuskoefitsiendiga ja 180m2 esiosa pindalaga Boeing 474 lendamiseks, kui õhutihedus on ρ=0,41kg/m3 (10km kõrgusel). Meie mudel pakub optimaalseks kiiruseks voptimaalne=220m/s (540miili/t). Õhusilindriga tegeleva mudeli jaoks on see võrdluses tegelikkusega väga hea tulemus!